Sosyal Yönetim Danışmanlığı

Firma iç tetkik
Amaç; Kurumsal sosyal uygunluk denetimlerine daha iyi hazırlanmak, Tedarikçi/ taşeron denetimlerini detaylı gerçekleştirmek. Sosyal uygunluk standartlarının ortak  beklentilerinin neler olduğu üzerinde durulmasıdır.

İç denetim nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmesi gerekir?
Tetkik esnasında her sürecin detaylı şekilde incelenmesi gerekir. İç tetkik sürecinin kaliteli bir şekilde ilerlemesi için bir ön inceleme ile ilgili birime yönetilecek sorular belirlenebilir. Faaliyetlere ilişkin ön bilgi alınarak  kişilerle görüşülerek , tetkik sürecini verimli geçmesi için verilerden yararlanılabilir. Tetkik çalışmaları standartları ve yöntemi değişkendir. Şirketten şirkete özel olarak belirlenebilir. Tetkikler sonrası rapor hazırlanır. Bu rapor, ilgili kişiler tarafından değerlendirilmektedir. Sürecin  profesyonelliğini sağlamak adına dışarıdan da iç tetkik hizmeti alınabilir.

 

  • Personel Listesi
  • İşyeri hekimi çalışması
  • Yıllık İzin Kayıtları
  • Maaş Bordroları, ödemeler, yan haklar
  • Çalışan Giriş Çıkış Zaman Kayıtları, fazla mesai, zorla çalıştırma
  • Personel Dosyaları İş sözleşmesi
  • Toplu sözleşme, sendikalaşma
  • Çalışan şikayeti ve geribildirim alma
  • Disiplin uygulamaları
  • Aylık SGK Bildirgeleri
  • Çevre ile ilgili mevzuatlar
  • Çalışma ortamının uygunluğu
  • Ayrımcılık, kadın ve çocuk işçi çalıştırılmasına dair kurallar
  • Baskı, kötü muamele ve tacizin önlenmesi
  • Topraklama Uygunluk
  • Gürültü, Emisyon ölçümleri
  • İşletme Ruhsat Kapasite Faaliyet belgesi Fenni Muayene Uygunluk Raporları
  • Deşarj Belgesi Atıl Su Bağlantısı
  • Forklift Ehliyeti Kazancı Belgesi
  • İçme suyu Analizi
  • Kimyasalların Listesi
  • İlk Yardımcı eğitimleri uygunluk
  • Yangın Eğitim Kayıtları
  • Yangın Ekipman Listesi
  • Acil Durum Tahliye Planı Tatbikatı
  • Risk Analizi
  • Taşeronların Sosyal Uygunluk Denetimleri
  • Firma Sosyal Uygunluk Politikası

SOSYAL DİYALOG NEDİR?

Sosyal diyalog, Uluslararası Çalışma Örgütü tarafından, kamu yetkilileri, işverenler ve işçiler arasında, ekonomik ve sosyal politikaya ilişkin tarafların ortak ilgi alanlarına giren konular üzerinde gerçekleştirilen her türlü  görüş alışverişi ya da bilgi paylaşımı olarak tanımlanmaktadır. Sosyal diyalog yalnızca çalışanlar ve yönetim arasında ve hükümetin dolaylı olarak katıldığı veya hiç katılmadığı iki taraflı bir süreç olarak yürütülebilir. Görüş alışverişi gayri resmi yürütülebilir .Çoğunlukla da, bu iki tarzın birlikte uygulandığı görülmektedir. Ayrıca görüş işletme düzeyinde gerçekleşebilir; meslek içi ve sektörel de gerçekleşebilmektedir.

 

ŞİKAYET MEKANIZMASININ OLUŞTURULMASI

Bu prosedürün amacı müşterilerden gelen belgelendirme faaliyetleri konusunda şikayet başvurularının alınması, değerlendirilmesi ve sonuçlanması ilişkin tüm şikayetlerin oluşturulması ve kayıtların tutulmasını sağlamaktır.

Şikayetleri sistematik bir şekilde ele alarak toplumsal huzursuzlukların nasıl en aza indirileceğini açıklamayı hedeflemektedir.Raporlama adımları ile denetim süreci tamamlanır.